• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۷/۰۷ 
پیام شهردار بیجار به مناسبت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی

پیام شهردار بیجار به مناسبت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی


به گزارش روابط عمومی شهرداری بیجار، مهدی بیگ محمدپور، شهردار بیجار طی پیامی به مناسبت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی از جان فشانی ها و ایثارگری های آتش نشانان شهرداری بیجار تقدیر و تشکر به عمل آورد.

متن پیام وی به شرح زیر است:

 


بسم الله الرحمن الرحیم


مَنْ رَدَّ عَادِيَةَ‌ مَاءٍ أو عَادِيَةَ‌ نَارٍ فَلَهُ أجرُ شَهيدٍ.

هركه سيلابي يا شعله‌ي آتشي را بازگرداند، براي او پاداش شهيد است.

پیامبر اکرم(ص)


هفتم مهر نماد ایثار ، از خود گذشتگی و روز عروج ۲۱ نفر از آتش‌ نشان های قهرمان کشور بود که در آغازین روزهای هجوم ناجوانمردانه دشمن بعثی  به خاک میهن اسلامی ایران ، و پس از بمباران پالایشگاه بزرگ آبادان توسط هواپیماهای عراق برای خاموش نمودن آتش خشم و نفاق از جان خویش گذشتند و با شهادت خود برگی زرینی در تاریخ این نظام رقم زدند.


حرکت در مسیر خدا و یاری رساندن به انسان‌ ها به حق گام نهادن در مسیر الهی و جاده خلوص، صداقت و مردانگی است و بی‌ شک یکی از عرصه‌ های خاص مشاغل مهم و در عین حال سخت و مخاطره‌ آمیز شغل آتش‌ نشانی است.


آتش‌ نشانان با هدف نجات جان و مال انسان‌ ها از حوادث و رویدادها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای  آسیب‌ دیدگان به ارمغان آورند .


روز آتش نشانی بهانه ای است برای تجلیل و یاد نمودن از مردانی که جان بر کف شعله های غضبناک آتش را به هماوردی می خوانند و در میان شعله های آتش، پیام آور ایستادن و سرخ زیستن هستند.


تشکر و سپاس از انسان هایی که ایثارگرانه جان خود را به مخاطره می اندازند تا صحت و سلامت را برای هموطنان خود به ارمغان آورند ؛ کاری بس صعب و سخت است.


اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان ، این روز را به همه شما ایثارگران جان برکف در آتش نشانی شهرداری بیجار صمیمانه تبریک عرض نموده و امیدوارم در تامین ایمنی و حفظ جان و سلامت خود و شهروندان عزیز سربلند و پیروز باشید.


عزت وسربلندی شما را از خداوند متعال خواستارم.


ومن الله توفیق


مهدی بیگ محمدپور

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0