• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 2777
  • کد خبر : ۸۲۵۰
فرش دستباف ایرانی متری 10 میلیون تومان!
مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران؛
فرش دستباف ایرانی متری 10 میلیون تومان!
مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران گفت: فرش دستباف حداقل از متری 200 هزار تومان تا حداکثر 10 میلیون تومان که فرش‌های تمام ابریشم است، قیمت‌گذاری می‌شود.
0 0


به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، محمدرضا عابد با بیان اینکه فرش دستباف به حدود 80 تا 100 کشور جهان صادر می‌شود، اظهار کرد: مهم ترین بازارهای صادراتی فرش دستباف کشورهای آلمان، امارات، لبنان، ایتالیا، پاکستان و فرانسه هستند و به طور کلی کشور‌های اروپایی و آسیایی سهم عمده‌ای از فرش دستباف را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت: البته مهم ترین بازار فرش دستباف ایران آمریکاست که به دلیل تحریم این موضوع منتفی شده است.

عابد اظهار کرد: طرح سهیم کردن قالیبافان در سود حاصل از تولیدات خود ‏و نحوه محاسبه و پرداخت مزد بافنده از دیگر سیاست‌های ما محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران با بیان اینکه برای آشنایی بیشتر با فرش دستباف به تبلیغات و فرهنگ سازی نیاز داریم، در رابطه با مشکلات تولید در این بخش گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه بحث بیمه است چون همیشه حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شد ولی دولت امسال نتوانست اعتبار لازم را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد و در بودجه سال آینده این موضوع لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه عدم اطمینان به آینده یکی از مشکلات بافندگان است، بیان کرد: پیش از این 20 درصد از مالیات را دولت و هفت درصد را بافندگان پرداخت می‌کردند چون دولت برای خادمان مساجد و اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه، این بیمه را پرداخت می‌کرد ولی امسال چون با کمبود بودجه مواجه شد این موضوع اجرایی نشد و این درحالی است که این قشر توانایی پرداخت 27 درصد بیمه را ندارد و عملا با مشکل مواجه شده اند.

عابد گفت: قیمت فرش اگر دارای مواد اولیه مرغوب و خوب باشد سود خوبی دارد ضمن این‌که تولید‌کنندگان متمرکز کمتر شدند و بافندگان در قالب تعاونی‌های شهری و روستایی یا به صورت تکی فعالیت می‌کنند.

حفظ سهم 40 درصدی فرش ایران در بازارهای جهانی
وی همچنین با بیان اینکه جایگاه صنعت فرش دستباف ایران در خارج از کشور هنوز در مرتبه اول قرار دارد، افزود: با توجه به کاهش میزان صادرات فرش ‏کشورهای رقیب مانند هند، پاکستان و چین، کشور ایران با حفظ حدود 40 درصد از سهم بازار بین‌المللی هنوز جایگاه اول خود را ‏در میان عرضه‌کنندگان فرش دستباف دارد و اصولا می‌توان گفت که فرش دستباف تنها کالای تولید ایران است که ‏در جهان صاحب "برند" است. ‏

مدیر عامل شرکت سهامی فرش ایران در ادامه گفت: با توجه به اینکه عمده مواد اولیه مصرفی فرش دستباف در داخل کشور تامین می‌شود تحریم‌ها هیچ مشکلی را در تامین ‏مواد اولیه فرش ایجاد نکرده است.

وی اظهار کرد: در فرش دستباف، پشم، نخ پنبه و ابریشم استفاده می‌شود که همگی در داخل کشور تولید ‏می‌شود و درصدی از رنگ مصرفی در فرش دستباف وارداتی است که با توجه به وجود بازارهای جایگزین، تحریم‌ها در آن ‏اثری نداشته است./ایسنا/110
 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0