غذاهای محلی بیجار گروس طرز تهیه کوکوسبزی با نوعی تره به نام "ترگ خانه گان" (یعنی تره ی خان ها !)

طرز تهیه کوکوسبزی با نوعی تره به نام "ترگ خانه گان" (یعنی تره ی خان ها !)

طاهره تختی

این تره با اسم محلی "ترگ خانه گان" است که لب چشمه سار سراب بیجار یافت می شود. شنیده ام که به این نوع تره "کرفس آبی" هم می گویند. ساقه این گیاه توخالی است و بوی خاصی دارد.


طرز تهیه کوکوسبزی با نوعی تره به نام "ترگ خانه گان" (یعنی تره ی خان ها !)

عکس بالا مربوط به نوعی تره با اسم محلی "ترگ خانه گان" است که لب چشمه سار سراب بیجار یافت می شود و اولین عکس به خوبی محل رویش آن را نشان می دهد. شنیده ام که به این نوع تره "کرفس آبی" هم می گویند. ساقه این گیاه توخالی است و بوی خاصی دارد.

حالا طرز تهیه کوکوسبزی با این تره محلی را آموزش می دهم.

مواد لازم :

تره ساطوری شده ۳ فنجان - تخم مرغ ۳ عدد - آرد ۳ قاشق مرباخوری - پیاز رنده شده ۱ عدد کوچک - روغن سرخ کردنی و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه : در ظرفی به تره های ساطوری شده نمک و فلفل سیاه و مقدار کمی زردچوبه و ۳ عدد تخم مرغ و آرد را اضافه می کنیم و کاملا" به هم می زنیم تا یکدست شود. پیاز رنده شده که آبش را گرفته ایم را هم اضافه نموده و کمی دیگر مواد را مخلوط می کنیم.

در ماهیتابه که روغن ریختیم وقتی کمی روغن ما داغ شد یکباره مواد را داخل آن ریخته و با ته قاشق یکدست در ماهیتابه پخش می کنیم.

شعله را خیلی کم نموده و یک طرف کوکو که طلایی شد کوکو را دو برش عمود می زنیم تا چهار قاچ شود و بتوانیم آن را برگردانیم.

دو طرف کوکو که طلایی شد آماده سرو است. امیدوارم از خوردن این عصرانه بهاری و بسیار خوشمزه و مفید در کنار خانواده لذت ببرید :

 

 

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags
    Created by  admin  on  12/9/2012
    6.1.7.0
    V6.1.7.0