پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ 
  • تعداد بازدید : 22386
  • کد خبر : ۱۵۱۱۲
چگونه در گروه كم مصرف های برق قرار بگیریم؟
چگونه در گروه کم مصرف های برق قرار بگیریم؟

سخنگوی صنعت برق، یک کیلووات‌ساعت برق را معادل انرژی مورد نیاز برای انتقال یک خودروی پراید به بالای برج میلاد یا 270 بار شارژ گوشی همراه عنوان کرد که بخش خانگی برای مصرف آن 80 تومان می پردازد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق  مهمترین مساله برای اصلاح مصرف برق را شناخت واحد میزان مصرف یا همان کیلووات‌ساعت عنوان کرد که نسبت به انواع دیگر حاملهای انرژی که بشر روزانه با آنها سروکار دارد ارزشمند تر بوده و طیف وسیعی از نیازهای بشر به انرژی را برطرف می سازد.

وی افزود: شناخت مردم از ارزش هر واحد انرژی مصرفی می تواند حساسیت آنها را به مصرف برق و اصلاح این انرژی ارزشمند بالا ببرد و لازم است بدانیم هرکیلووات‌ساعت برق که مشترکان خانگی حدود 80 تومان برای آن می پردازند برابر با 270 بار شارژ گوشی تلفن همراه است و با 100 ساعت استفاده از یک لامپ 10 وات برابری می کند.

سخنگوی صنعت برق به لحاظ انرژی، هرکیلووات‌ساعت برق را معادل انرژی مورد نیاز برای انتقال یک دستگاه خودروی پراید یا تیبا به بالای برج میلاد عنوان کرد و گفت: به ازای هر متر مکعب سوخت گاز یا سوخت معادل گازوییل 3 تا 4 کیلووات‌ساعت برق و حدود 700 گرم آلاینده زیست محیطی در کشور تولید می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر یکی از راهکارهای اساسی اصلاح مصرف برق را توجه به رده انرژی لوازم برقی و انتخاب لوازم برقی با رتبه انرژی بالاتر مانند رتبه  A و +A ذکر کرد که علاوه بر طول عمر بالای این نوع لوازم ،هزینه برق مصرفی را نیز طی سالهای متمادی کاهش می دهد.

وی استفاده درست و به موقع از وسایل برقی را از دیگر راهکارها عنوان کرد که به عنوان مثال فاصله یخچال از دیوار باید حداقل 15 سانتی متر باشد و کولرهای آبی روی دور کند و درجه برودت کولرهای گازی روی عدد 24 تنظیم شود همچنین استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی به ساعات کم باری که تعرفه برق پایین تری دارد، منتقل شود.

دکتر رجبی در خصوص قبوض الکترونیکی برق یادآور شد: با حذف قبوض کاغذی مردم همچنان می توانند اطلاعات برق مصرفی خود را از طریق لینک گوشی همراه هوشمند یا از طریق سایت شرکتهای توزیع مشاهده کنند و مشترکان روستایی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز می توانند با مراجعه به دفاتر روستایی از اطلاعات کامل قبض برق خود مطلع شوند.

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0